Wednesday, July 25, 2012

Jom buat webshop… Jom…

Assalamualaikum. Macam mana puasa semua? OK? Ke semua dah tak sabar nak raya? Nak tanya sikit ni. Minat online shopping tak? Ada banyak online shop sekarang. Zalora, PopLook, BeautyStall. Bila dah syok-syok shopping, teringin tak nak ada online shop sendiri?

Ai ada satu online shop yang biasa-biasa, tapi sekarang fasa temporarily freeze. Hiks. Nanti insyaAllah, kalau ada rezeki, muncul kembali lah ia. OK, kepada sesiapa yang bercita-cita teringin nak buka online shop, tapi, tak pandai nak create website yang canggih dan vavavoom. Jangan risau. 

Kepada sesiapa yang biasa dengan online shopping, mesti dah biasa tengok interface yang mengandungi butang shopping cart, live chat, payment (via credit card, online banking) dan macam-macam lagi. Eh, bagus gak kalau ada website camni untuk online shop ai. Jom serbu…

www.webshop999.com
Malaysia Web Shop

Di webshop999, kita boleh create webshop dengan mudah. Ada domain sendiri pula tu. Boleh lah dengan bangganya nama kita kat url tu. www.ini-kedai-anak-mislan.com. Keh3. Ini adalah contoh template webshop yang ada. Macam-macam warna ada.

webshop ex1

Haaa, cuba bayangkan kalau kita ada webshop camni. Glamer Senah oiii. Jangan risau nak pening kepala tentang design webshop kita. Ada template disediakan. Kalau teringin nak vavast, nak lain dari yang lain, ada gak khidmat mereka webshop yang lebih canggih dangan kos yang minima. Jom jom create our own webshop. Mari Senah, Modah, Jonah…

webshop ex2

Haaa, untuk pengenalan, dengan serendah 399/tahun, kita dah ada webshop sendiri dengan domain sendiri. Wah wah wah. Ada juga pakej yang membolehkan kita ada akaun email yang menggunakan nama webshop kita. Contoh jeli@inikedaianakmislan.com. Meriah tak???

Meh le ramai2 ke www.webshop999.com. Kalau nak buka webshop cookies raya mungkin dah lambat, tapi mana tahu ada business nak jual tudung ke, jual baju kurung ke, blaus ke, kereta ke. Apa lagi, usha2 Malaysia Web Shop.

Berbaloi-baloi lah. Kalau klik kat Features di laman web ni, kita akan dapat lihat betapa banyak Features yang canggih diberikan. Kita dapat Manage Products, Multiple Payment Gateways, Multiple Shipping Methods.

Bukan itu sahaja, kita boleh jugak memantau jualan kita dengan Sales Report. Boleh tah tengok bagaimana pretasi jualan kita. Mudah kan. Eh, macam-macam la. Awas Zalora, jap lagi Zalori Zaloru by JelyMislan akan muncul. Hahaahahah.

Chupp, kalau tak nak guna English as a medium language, boleh ke? Boleh kak Senah. Bahasa Melayu dan Mandarin boleh sahaja. Senang kan? Jadi janganlah risau ye semua.

Moh kita create webshop. Moh le.

mood:~jom register…~

No comments:

Seorang Aina Abdul

Eh, korang dah tengok video temubual Show Dalam Bilik - Aina Abdul ni? Show Dalam Bilik - Aina Abdul I bukanlah peminat tegar AA. Lepas teng...