Tuesday, March 27, 2012

Jijah belajar ABC

filzah

Haa, comel tak Filzah? Comel kan? Abg dia pun comel. Ha3. Sangat menakjubkan tgk perkembangan kanak-kanak ni kan. Minggu ni balik, dah pandai jalan, minggu dpn balik umah dah pandai plak naik tangga. Sekarang Filzah dah 2 tahun 2 bulan. Dah pandai cakap sikit2.

Kalau tanya siapa nama, nanti dia jawab “Jijah”. Ha, ambik ko. Nama punya berbelit2, Filzah Nurhumaira. Susah bebeno nak sebut Filzah, jadi Jijah terus. Dah tahu mana atas, bawah, kiri, kanan, depan, belakang. Ajuk2 orang pun pandai.

Hari tu, masa org sibuk2 kenduri Dilla, tgh kira2 duit menyumbang, tetiba dia nak jalan kat belakang, dengan selamba ckp “tepi cikit, tepi cikit”. Dah tahu mana abah, umi, kakak. Tapi bila tunjuk abgnya nih, dia sebut “Abam”. Adakah Abam = ABang yang temBAM? Ai rasa itulah maksudnya.

Sekarang tgh ajar A B C, tapi…

beluncas abjad

A B C D E F “B” H… Lepas F adalah B? Ohmaiii, kenapa ulat beluncas ini buta huruf. Hiks. Habislah Jijah. Pasrahlah anda.

mood:~A B C D…~

No comments: