Tuesday, May 11, 2010

BEZA memang berBEZA :)

Kita mesti pernah berborak2 ngan kawan kita kan... Pasal benda baru yang kita cuba... Pasal perkara baru yang kita buat... Tak ketinggalan juga pasal tempat baru yang kita buat... Selalunya, respon kawan kita mestilah seronok kan... Yelah, sama2 dapat kongsikan benda yang baru... Mestilah ada beza benda baru ngan benda lama kan... Contohnya....
"Eh, Tijah... Aritu kan ai g cuba makan kat Vivo Pizza..."
"Sedap ke makan kat situ Senah???? Apa beza ngan kedai makan biasa"
"Sedap tau.. Nak2 dia punya cokolat volcano melting itu... Lazaaatttt... Nanti aku belanja ko kat sana... "

"Wah, cik Dini... Besau keta skang..."
"Iyolaaa, dapat banyak cek nuffy nih... Sambar lah vios sebijik..."
"Apa beza ngan keta lama u tuh???"
"Alaaa... Luas lah sket..."
"Wahhh, nak tompang naik... Aku nak g beli almari umah nih, leh lah tumpang angkat kat keta baru ko nih..."


"Amboi... Berseri2 cik Mizzura... Baru balik honeymoon ke????"
"Iyolah cik Munah oiiittt... G New Zealand lagiks..."
"Sonok ke kat sana tuh????? Apa beza ngan Malaysia nih"
"Sonok...Hijau je permandangan kat sana... Nanti kte g bercuti kat sana yer...."

Haaaa... tu contoh2 perbualan yang biasa... Standard ahh kalo berborak2 camtu... Kita cuba benda baru... Kongsi ngan kawan2... Benda baru yang kita guna, mestilah berbeza ngan apa yang benda lama.. Tak gitu... Namun.... Kalo camni apa pulak ceritanye...???

"Eh, banyak barang beli..???? Beli apa tu????"
"Alaaa cik Adeib, barang kecantikan nih... Adalah sket toner, pencuci muka, toner"
"Ohooo, dah lama ke pakai menda nih????"
"Alaaaa, adalah 2-3 bulan.."
"Eh, x nampak pun apa2 beza..."


Nangesssss.............

mood:~ni non-fiksyen yer... bukan fiksyen... :p~

6 comments:

ardinihumaira said...

hikhikhik... meh la gi beli almari.. belanja dni sebuah tau ^_^

p/s: cayala.. best non fiksyen ni. siesly :)

tujuhhariseminggu said...

@dini: yeayy.. dini nak belanja lemari... :)

Yunne Osman said...

alamak... rindu plak nak mkn kat vivo... dolu2 masa keja twintech bole kata 3-4 kali seminggu lunch kat vivo the curve... skrg ni jauh... x dapek la... hrmmm... rindu twintech...

tujuhhariseminggu said...

@kak nurul: hiks.. kan... leh ari2 lunch kat ikea gaks.. sesuka ati je kan.. :p

mizzura said...

eheh..nama aku naik plak..hehehe..sedap vivo tu..nak try lah..

tujuhhariseminggu said...

@mizzura: hiks... silalah cuba ye... psssttt, nak royalti ke sebab guna nama... :)