Tuesday, August 10, 2010

Jom Niat Sama-Sama...

Yeaaa... Bulan Ramadhan menjelma kembali... Rasa girang serta sayu... Girang sebab dipanjangkan umur untuk menempuhi Ramadhan... Sayu sebab teringat kat arwah mak... Sob sob... X dpt nak makan sardin yg sedap masa sahur... T__T... Al-Fatihah utk arwah mak... Amin...

Oleh kerana puasa hanyalah sekali setahun... Mesti ramai yang tergoogle-google niat puasa... Samolah ngan den... Oleh itu, sila kopipes niat ini... Semoga tiada lagi alasan untuk tidak berpuasa kerana lupa nak niat... :)

~Niat Puasa Ramadhan~


Untuk mereka yang mengalami sindrom terlupa-atau-buat-buat-lupa-utk-niat-supaya-boleh-berbuka, anda disyorkan utk niat puasa sebulan... Kira kalau dah baca niat nih, insyaAllah, kalau lupa utk baca yang harian tuh, puasa anda masih sah... Sila baca ramai2 skang... Ikot ustaz nih.. Allahumma bariklana... <--- eh, cam doa makan je... :)


~Niat Puasa Ramadhan untuk Sebulan~


Semoga kita sama2 menempuhi Ramadhan dengan penuh kesabaran dan keimanan... Diharapkan agar Ramadhan kali ini dipenuhi barakah dan memoga kita dilimpahi rahmatNya... Amin... Renung-renungkan dan selamat beramallllll <--- sambil tinggikan nada di kala sukukata terakhir seperti Prof Izi... :)

Eh, ai ada soalan nih... Penat tanya keliling, semua agak ragu2 nak jawab... Begini solannya...

"Puasa kita batal tak kalau kita teteskan ubat mata? Ai guna contact lens, so mata kering... Jadi bolehkah kita meneteskan ubat mata semasa berpuasa? Adakah ia akan membatalkan puasa kita?"

mood:~ermm... memoga leh kurus sket...~

10 comments:

ardinihumaira said...

kalau tak silap dni tak apa titis ubat mata.. tapi Wallahualam..


selamat menyambut ramadhan al mubarak! selamat berpuasa tau.. rerajin g terawih.. duit raya plishhh.. opsss ;p hehe

diha..... cantik said...

nant org masakkan sardin di hari jadimu ye.. tunggu.....

fanadz said...

tak batal tak silap..pakai lens pun tak batal sebab mata rongga terbuka..bukan mcm mulut atau hidung..kalo nak sure tanyalah ustaz.:)

armouris said...

info tentang puasa Ramadhan di SIHAT SELALU - Puasa Baik Untuk Kesihatan

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ha tu diha nak masak sardin keh3.

salam ramadhan kamu :)

Afzainizam said...

★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°
رمضان مبار… رمضان كريم… رمضان مبار…
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°

Salam ramadan Al Mubarak..
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Ramadan bulan yg mulia..
Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.

adoiiii tak leh nak tolong ko lah tak ade kawan kat area KL lah

tujuhhariseminggu said...

@dini: x batal gak rasanya... :)

tujuhhariseminggu said...

@diha: oraittt....

afzainizam said...

♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•' ´¯)♥
♥♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸**¸.•'´¯)¸.•'´ ¯)♥♥
----==--Ramadan Mubarak---==----
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥♥♥*`'•.¸_)`'• .¸_)
♥(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•. ¸_)♥
Salam ramadan Al Mubarak..
buat pembaca blog kami
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Ramadan bulan yg mulia..
Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.
Kesempatan ini memohon maaf atas lama tak ziarah blog anda..

Afzainizam said...

Soalan En. aLLy: tumpang tanya, x de contact ke area2 UM nih... Nak g cat bonet depan kelisa.... Jawapan kami: silalah rujuk pada rakan kami bengkel cat kat area sana..

1) http://krissauto.blogspot.com/ Alamat :Kriss Auto SolutionNo 21, ( Depan Dewan Putra Perdana)Taman Putra Perdana47100 Puchong,Selangor mmatkriss@yahoo.com :0146457602 Facebook :mmatkriss@yahoo.com

2)http://bengkelcatkereta.blogspot.com/ AZAMAJU SPRAYWORKS. LOT 7226,JALAN TERATAI UTAMA,PAYA JARAS HILIR,47000 SUNGAI BULOH Telefon: Joe 013 2746491 atau Along 013 2729963 http://azamaju2006@gmail.com/


♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•' ´¯)♥
♥♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸**¸.•'´¯)¸.•'´ ¯)♥♥
----==--Ramadan Mubarak---==----
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥♥♥*`'•.¸_)`'• .¸_)
♥(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•. ¸_)♥
Salam ramadan Al Mubarak..
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Ramadan bulan yg mulia..
Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.
Kesempatan ini memohon maaf atas lama tak ziarah blog anda..