Wednesday, March 16, 2011

Merong Mahawangsa–dari mata Jely…

sape da tgk terong??? eh, silap… merong??? angkat tgn cepat2… best tak??? camna??? ok x??? saya da tgk… saya insan yang x de apa2 background pasal perfileman ni nak komen sket2… sekadar dr pandangan saya yg naif ini…

hikayat merong mahawangsa

curik dr qhairul

yesss… akhirnya anak Malaysia berjaya hasilkan another great epic film… bangga2… hmphhhh… bukan senang nak hasilkan filem begini… toinkk toinkkk <--- tabik spring…

tapi…

geram…

kenapa????

alaaa, abg Yusry uittttt… nape storyline cam longgar sana sini <--- wah, ko tahu ke apa tu storyline ??? belasah je laa.. kira senang, jalan cerita agak tidak mengancam ahhh… antaranya…

  1. masa ramai2 panjat menara, nak tangkap merong… wahhh, bila tumbang je menara tu, semua mati… adakah??? memang camtu eh, kalo gitu senang la kalahkan musuh…
  2. akhirnya, berjaya gak merong gunakan alat archimedes <---eh, betul ke eja nih??? alaaa, alat2 cermin tuh… wowww, amazing sungguh yer… kena beberapa saat, terus terbakau sampan, org dan segalanya… adakah????
  3. pastu, masa awal2 alat tu tak berfungsi, kelihatan seperti itu je taktik pihak merong… bila x berfungsi, suma pakat2 angkat bahu, tak tau nak wat apa…. hu3…
  4. chupppp, masa tu la laksamana itu nak tanya, “bagaimana nak lawan mereka yang beribu2 itu??? kita hanyalah beratus2 cuma???” watttt, dia x pikir ke masa dia ajak merong g serang jentayu???
  5. oooo, bila je mendung, alat ajaib x leh guna, dan dan la merong nak berucap bagai, utk menaikkan semangat… x salah… tapi, bukan jentayu da start menyerang ke??? org2 merong sibuk dgr si merong bercakap… apsal x ckp awal2 eh??? kang x pasal2 suma mati kena tombak masa dgr ucapan itu…
  6. pssssss…. nape la dato rahim jd camtu skali… sorry to say that, masa scene dato, ramai pakat gelak2 manja, sebab cam kelakar la… sorry dato…
  7. Mbok ngan Lang terbaeeekkkk!!!
  8. errr, apsal Marcus ngan Merong mesraaaa sgt…. adakah???

marcus merong

marcus yang terlalu jambuuu… hu3… tq amerulazry

yeayy, ada lagi sket2 sebenarnya… overall best ke idak??? best… cuma… agak byk kali gak KRU wat camni… teknologi da ada, canggih… CGI sana sini… tapi, cerita??? adessss… <--- eh, nape ada cicak lalu nih… :p

kadang2 terbayang alangkah bagusnya kalo digabungkan idea teknologi KRU brothers ni ngan skill Suhaimi Baba yang penuh tersurat seninya dan indahnya interpretasi Khabir Batia… kan kan kan…. pasti meletopppp…

saya akhiri pandangan saya dengan

“sekali empangan dibuka… mana airnya boleh ditahan…”

huhuhuhuhuuhuuhuh…

mood:~ini pandangan saya yang biasa2 je… saya bukan budak bijak filem pun… cuma budak yang beli tiket utk menyokong filem Malaysia…~

2 comments:

Ilyana said...

aku xtgk lg..n ntah tahun bila aku dpt tgk movie ni.

alat archimedes yg bakar org guna reflektor matahari ek? kompom aku kutuk gila2 kalo tgk tu sbb kat mythbuster mmg dah buktikan benda tu takleh pakai. hehe

Ika said...

ally. dia punya promotion cite kemain lagik kannn?? tp kalo ikutkan cite hollywood pon x logik. ni apatah lagi cite melayu. hehe.. aku tunggu gak ada tayang ke x kat Dublin nih.. by the way, good review. =)

Seorang Aina Abdul

Eh, korang dah tengok video temubual Show Dalam Bilik - Aina Abdul ni? Show Dalam Bilik - Aina Abdul I bukanlah peminat tegar AA. Lepas teng...