Wednesday, November 26, 2008

Meh Jalan Jalan - Terengganu

Yeargh... Program meh jalan jalan diteruskan lagi untuk kesekian kalinya. Wah, bulan nih merata2 pergi. Awal bulan g Kuantan, pastu g Sabah pastu lagi g Terengganu. Leh mintak keje kat 8tv nih. Destinasi budget. Kalo x dapat, mintak kat TV3, Jalan Jalan Cari Makan.

G ke sana nak amik keta sebenarnya. Kawan ku, Fai nyer. MYVi TAT 6555. Inilah pemandangan stesyen bas kat KT.

Sampai je kat Kuala Terengganu (KT), terus ke umah fai. Mandi2, tidur2 ayam (ayam sangat... sampai berdengkur katanya... :D) jap, terus g jalang-jalang (jalan-jalan versi ganu). First place - Pantai Batu Buruk. Ingatkan nak g mandi. Tapi....

Pastu g Muzium Terengganu (the largest museum in Malaysia). Best jalan2. Ada macam2 di dalam itu. Ada pasal kesultanan terengganu. Hensem gak Tuanku Agong kita yer (mak aih.. Ampun Tuanku). Kat situ ada bgtau nama asal terengganu. Gading Anu. Nak tahu lebih lanjut. Sila lah lusuri laman web yang berkenaan yer.

Berapa ringgit yer tiket nih??? Ehehheee...

Pastu g singgah Masjid Kristal. Cantik. Cuma cam kecik je. Betul ke kata orang x bleh nak wat smayang jumaat. Ntah lah. Tapi serius cantik gila. Kagum gak.

Balik tu singgah umah Din (baju belang2 itu). Sedap makan ikan patin masak tempoyak. TQ yer... Siap tapau lagi.

mood :~senyum sokmo....~

4 comments:

Bertha said...

you have a most beautiful blog!

tujuhhariseminggu said...

tq bertha..
:)

Anggerik_putih said...

oic!! hr tuh bln 8 i ada g gak masjid kristal ni!! mmg cantik..tp, rasa cam bazirla...kecik sgt tp budget besar glerr!! kat depan masjid nampak pulau duyung..

tujuhhariseminggu said...

yups...
rasa gak cam membazir..
wat to do...