Wednesday, December 21, 2011

heippp… jangan berlebih2 der…

hai kawan2… meh borak2 ari nih… jom…

nak cerita pasal kesederhanaan… eh, bukan lagu Kesederhanaan yang Azlina Aziz ngan Adnan Abu Hassan tuh… pasal kesederhanaan dalam hidup… hidup berpada2 lah kot… xyah lah nak ober2 sgt…

kalau nak bagi contoh, banyak… tapi, kebanyakan nya, bila kita melebih2, banyak yang buruk dari yang baik… yaa, memang kadang kala ada kebaikan kalau kita melebih2… contohnya, kalo kita melebih2 baca buku, kita akan pandai dan bijaksana… tapi, kalau byk sgt membaca, x wat menda lain, x ok gak kan…

meh I bagi contoh lain… tapi nak bagi contoh tak melibatkan org… kang kalo bg contoh melibat manusia, ada plak yang terasa… kang kena saman patpuloh juta… eh, saya tak maksudkan kak ogy yer… ampun… peace…

 

tgk signboard kat bwh nih…

jalan 1

 

apa jadi kalo kita terlalu suka permudahkan sesuatu perkara???

jalan 2jalan 3

tadaaa… udah jadi lain plak… sesatlah kita kalau kita cuba cari jalan yang berbeza…

 

apa plak jadi kalo kita terlalu sukakan sesuatu yang sistematik???

jalan 4

dah, makin pelik… ha3… haa, ni nasib baik one decimal place je… kalo buatnya Jalan 1.354345907… jenuh… hi…

 

apa plak yang terjadi kalo kita terlalu suka perkara yang lengkap???

jalan 5

haaa, terimalah… jenuh dik nak cari jalan kalau camni… nak2 kalo di waktu malam… cer imejin kalo nak cari Jalan Empat Puluh Dua A Palang Berganda Titik Bertindih Lima Puluh Lapan C… mengundang kemalangan jiwa nih… hu…

 

erm, sebab tu lah Islam menggalakkan agar kita selalu bersederhana… jangan berlebih2… biar berpada2, yang penting istiqamah… kan kan kan…

mood:~hu3, tetiba dpt idea bila tgk signboard tepi jalan…~

No comments: