Tuesday, March 2, 2010

Erm... Excuse me... Are you...????

Entri ini adalah berkenaan perkara yang berlaku sejak akhir2 ini... Ya, perkara yang berlaku dewasa ini di celah-celah kehidupan yang makin mencabar <--- wah, ini kalo cikgu BM dapat tahu kadar penguasaan bahasa nih, bangga beliau...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Situasi 1: Inchek Jely sedang mengajar pelajar tuisyen Sains darjah tiga

Cikgu Jely: OK, when u have 2 same magnet's pole, they will repel each other... Understand???
Murid: Pahe cikgu <--- eh, apsal loghat kelate nih...
Cikgu Jely: Any question??? Anyone???
Murid: Cikgu, May i ask u something???
Cikgu Jely: Yes deer, eh silap dear...
Murid: Are you Malay???
Cikgu Jely: Eh, op koss laaa... Why???
Murid: You look like orang kristian la... Cam org putih...
Cikgu Jely: Hehhhh, no laaaa...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Situasi 2: Inchek Jely sedang berkenalan dengan kawan semakmal yang baru

Org baru: Eh, haloo. Are you new student???
Jely: Yups.
Org baru: OK, welcome to UM...
Jely: Thanks.
Org baru: Where do u come from???
Jely: Owh, Klang.
Org Baru: Klang??? Klank??? Where is it?? <--- ek eleh, Klang pun x tau... Sepak kang...
Jely: Klang, Port Klang...
Org baru: Owhhh, Klang. Eh, are u local student.
Jely: Eh, mestilah...
Org baru: I thought u r foreigner...
Jely: ?????

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Situasi 3: Oh, ini da lama berlaku. Masa jadi guru sandaran tak terlatih kat SMK Teluk Kumbar.

Masa ni kena ganti kelas lain. Ala, apa org panggil tuh, cikgu relief. Kalo cikgu x dtg, kena ganti jaga kelas dia...

Ketua Kelas: Eh, cikgu datang...
Cikgu Jely: Eherm eherm...
Ketua Kelas: Asssaa... Eh, cikgu ni Islam ke? Nak bagi salam ke salam sejahtera je?????
Cikgu Jely: Saya Islam lah...
Ketua Kelas: OK, Assalamualaikum Cikguuuuuuuu!!!!!
Murid2 lain: Assalamualaikum cikguuuuuu ensem <--- owh, ditambah sendiri yer...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Haaaa... Fening kepala bila jadi camni. Apo diorang hingat ai nih bukan org melayu ke??? Apsal haaaa???? <--- sambil2 compare2 pic sendirik dengan artis pan-asian yang lain... Wahahahhaa....

Mood:~gelikan entri nih....~

7 comments:

fitri oh fitri said...

hahaha, sian cikgu tuh.






http://fitridzulkifli.blogspot.com

ACIT said...

ade orang tu kan..die sebenanye da mula terperahsantan habes la..hoho..

miss faten said...

hahahahaha, kelakar laa =)
entry tak gedik kot,
apa salahnya sekali sekala memuji diri sendiri kan kan kan?? ^^

~aSHa~ said...

kita harus rasa perasan jugak....tuk confident..miahahahahaha

Anonymous said...

moral of the story????
perlukah bangga diri atau penampilanku masih belum menunjukkan aku seorang rakyat malaysia???
SATU MALAYSIA!!!!!
kihkihkih
-k mas-

Anonymous said...

moral of the story????
perlukah bangga diri atau penampilanku masih belum menunjukkan aku seorang rakyat malaysia???
SATU MALAYSIA!!!!!
kihkihkih
-k mas-

fujiko said...

patut ah bile kita kuar.. org sume pandang2.. ingat pandang kat i yg pakai mini skirt nih.. LOL