Thursday, March 11, 2010

Gladys si pelajar terbaik SPM 2009...

Bila melihat kejayaan yang dikecapi oleh para pelajar SPM 2009. Congrats to Gladys Tan Yee Kim, Malaysia SPM 2009's best student. Wewiiit... Sempoi je tgk Gladys dalam Buletin Utama td. "Saya tiada apa2 rahsia dalam kejayaan saya". Sangat wewiiit lah anda. Camna ye leh dapat 10 A+ dalam suma matapelajarn yer??? Ai nak dapatkan A utk Add Math pun agak tersipu2. Cayalah...

Wewiittttttttttt lah Gladys.

Herm, bila tgk para pelajar terbaik, kebanyakannya berlatar belakangkan keluarga yang sederhana dan tidak lah kaya. Anak guru bersara, anak pembantu kedai, anak nelayan, anak pegawai kastam <--- ok, itu tipu yer, itu kerja ayah ai... Jarang kan kita dengar, "Dan... Untuk pelajar terbaik SPM tahun ini adalah Mustika Sari Lestari binti Ayob, anak pewaris Mustika holding yang bernilai jutaan ringgit. Beliau adalah anak kepada tokoh perniagaan belacan antarabangsa serta terkenal dengan kekayaannya".

Agaknya mungkin dengan kekurangan yang kita ada membuatkan kita lebih berusaha. Lebih menginsafkan kita supaya tidak main2 dalam pelajaran. Tapi, kenapa ai tak insaf pun masa SPM dulu, siap ada 7 lagi dalam result. Hiks. Mungkin dulu agak jahil ye, ok mari lah insaf beramai2. Cubalah bayangkan kalo ai belajar bersungguh2 masa SPM dulu. Dapat 18+5 A1, mesti dapat scholar pegi oversea. Pastu, pastilah jadi budak medic. "Dan, dengan ini diisytiharkan, pelajar terbaik pada tahun ini ialah......"


~~~


~~~


~~~


~~~




Inchek Jely!!!!!!!!

Mood:~beranganlah engkau sebelum engkau diberangankan~

5 comments:

Wedelia Ryo said...

ye la kan..zaman muda remaja dulu xda nk insaf pon..tp xpe yang penting skrg ai tetap dpt gapai impian ai..amin..rezeki Tuhan..

bidadarihijau said...

dolu2 mmg xreti nak sedar2..
skunk kuar air mate darah pon xley gak amik medic..hahaha

Miss FZ said...

hehe.amboi gmbar dia.hehe.dpn dectar ni kan.

zach said...

kakak.....ahak sinikal la tiap2 tahun best student anak nelayan la ape la. berita mcm dah stuck kat situ....bosan.

ardinihumaira said...

best kan gladys tu... kagum ^_^ mesin fotostat yang berjaya. hehe

Seorang Aina Abdul

Eh, korang dah tengok video temubual Show Dalam Bilik - Aina Abdul ni? Show Dalam Bilik - Aina Abdul I bukanlah peminat tegar AA. Lepas teng...